Unity SetActive(True) iken Script Kodları Çalıştırma

C# 11 Haziran 2022 - 00:06:27 39 Gösterim 0 Yorum

Unity'de bir nesneyi aktif ettiğinizde o nesneye ait c# dosyasındaki kodları çalıştırmak isteyebilirsiniz. Nesne pasif olduğunda nesneye ait cs dosyasındaki kodlar çalışmaz. Bunu OnEnable() voidi ile hallediyoruz.

Sıralama yapacak olursak eğer, Awake() oyun henüz başlamadan yüklenecekler oluşturacaklar alanı, Start() Oyun başladığında bir kez çalışacaklar, Update() her ekran karesi hareket ettiğinde güncellenecekler OnEnable() ise sadece o nesne aktif iken çalışacak ve her aktif olduğunde yeniden çalışacak kodlar için voidler diyebiliriz.

Kullanımı da oldukça basittir. Class dosyanızın içerisine direk ekleyerek çalıştırmak istediğiniz kodları girebilirsiniz.

private void OnEnable()
{

Çalışmasını istediğiniz kodlar

}

Bu yapıyı ekleyerek kullanmaya başlayabilirsiniz.

Yorum Yapılmamış

Bu yazıya henüz bir yorum yapılmamış, hemen bir tane yapmak ister misin ?

Yorum Yapın