Unity Oyundan Çıkarken Verileri Kayıt Etme (C#)

C# 27 Eylül 2021 - 22:13:04 57 Gösterim 0 Yorum

Oyun kodlarken oyuncunun puanlarını kayıt altına alarak, tekrar oyunu çalıştırdığında bu puanları oyuncuya yansıtabilirsiniz. Bu işlem oldukça basittir.İlk olarak puanları sürekli kayıt altına alıp güncellemesi için update() kısmına kodu ekliyoruz.

PlayerPrefs.SetFloat("Zaman",ZamanDegeri);
//ZamanDegeri isimli değişkenin içerisindeki float verisini Zaman isminde Pref olarak kayıt eder.

PlayerPrefs.SetInt("Zaman",ZamanDegeri);
//ZamanDegeri isimli değişkenin içerisindeki Int verisini Zaman isminde Pref olarak kayıt eder.

PlayerPrefs.SetInt("Cumle",Kayitedilecekcumle);
//Kayitedilecekcumleisimli değişkenin içerisindeki String verisini Cumleisminde Pref olarak kayıt eder.

Bu üç veri türünü kayıt altına alabilirsiniz. Şimdi ise oyuncu oyuna başladığında bir şartlama ile yeni oyuncuysa belirlediğimiz değerlerin, oyuna daha sonra girmiş oyuncuysa elde ettiği değerlerin gözükmesi için kodlarımızı start() alanına ekleyelim.

if (PlayerPrefs.HasKey("Zaman")) 
        {
            Zaman = PlayerPrefs.GetFloat("Zaman");
        }
        else
        {
            Zaman= 15f;
        }

Zaman isminde bir Pref varsa onu Zaman değişkenine atadık. Eğer Zaman isimli bir Pref yoksa sabit olarak zaman değerimizi 15f olarak girdik. Oldukça basit ve anlaşılır.

Yorum Yapılmamış

Bu yazıya henüz bir yorum yapılmamış, hemen bir tane yapmak ister misin ?

Yorum Yapın