Unity C# Uzak Dosyadaki Fonksiyonu Kullanma - Temas (Instance)

C# 11 Ocak 2022 - 21:56:44 294 Gösterim 0 Yorum

Projenizde oluşturduğunuz C# dosyanızda yer alan bir fonksiyonu farklı bir C sharp dosyasında da kullanabilirsiniz. Public methodu ile açtığınız fonksiyonları normalde kullanamazsınız. Fakat bu yöntem ile o dosya ile kullanıyormuş gibi kolayca kullanabilirsiniz. Kullanımı da oldukça basittir. Hemen bir örnek c# belgesi oluşturalım.

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Ornek: MonoBehaviour
{

void Start()
{
}

void Update()
{

}

}

Şimdi de ornek.cs dosyasındaki method ve fonksiyonları kullanacağımız test.cs dosyası oluşturalım.

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Test: MonoBehaviour
{

void Start()
{
}

void Update()
{

}

}

Şablonlarımız hazır. Şimdi ornek.cs dosyamıza gerekli Instance kodlarımızı yazalım.

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Ornek: MonoBehaviour
{
 public static Ornek Instance { get; private set; }
void Start()
{
Instance = this;
}

void Update()
{

}

public void Deneme()
{
//Deneme Kodlar...
}

}

Instance kodlarımızı ekledik. Class'ın içerisine Public ve Static olacak şekilde dosya adımızı ardından Instance'yi ve alıp gönderme kodlarımızı oluşturduk. Dosya başlangıcına da Instance'nin bu dosya olduğunu belirttik. Ardından Deneme isimli bir void oluşturduk. Şimdi test.cs dosyamıza çağıralım.

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class Test: MonoBehaviour
{

void Start()
{
}

void Update()
{
 Ornek.Instance.Deneme();
}

}

Deneme isimli Ornek.cs dosyasındaki fonksiyonu test.cs dosyasında bu şekilde kullandık. Umarım faydalanırsınız.

Yorum Yapılmamış

Bu yazıya henüz bir yorum yapılmamış, hemen bir tane yapmak ister misin ?

Yorum Yapın