Unity C Sharp ile Zamanlama Sayacı Oluşturmak

Unity C Sharp ile Zamanlama Sayacı Oluşturmak

C# 25 Ocak 2022 - 00:09:25 174 Gösterim 0 Yorum

Bir eylemi gerçekleştirmek için belirli bir süre tanımlamak isteyebiliriz. Örneğin 5 saniye sonra hareket et, 10 saniye sonra yok ol gibi. Bunun için basit ve bilindik bir yöntemi kullanacağız. Bunu istersen IEnumerator methodu kullanarakta yapabiliriz fakat genel geçer yöntemden bahsedeceğim.

Öncelikle script dosyamıza 2 adet float değeri tanımlayalım. Bunun birincisi eylemin olmasını istediğimiz süre, diğeri ise delta zamanını atayacağımız şuan değişkenleri. 

float zaman = 5f;
float suan;

Script dosyamızda bu iki değişkenimizi atadıysak şimdi update methodumuzun içerisine kodlarımızı ekleyelim.

void update()
{

suan += Time.Deltatime;
if(zamanlayici-suan < 0)
{
//Gerçekleşmesini istediğimiz eyleme ait kodlar;;

//Son olarak sürekli tekrar etmesini istediğimiz için suan değişkenimizi sıfıra eşitliyoruz.
suan ==;


}


}

Her 5 saniyede işlem tetiklenecek ve eklediğimiz kodlar çalışacaktır.

Yorum Yapılmamış

Bu yazıya henüz bir yorum yapılmamış, hemen bir tane yapmak ister misin ?

Yorum Yapın