Unity C# Genel bir Script oluşturma ve içerisindeki değerleri Tüm Oyunda Kullanma

C# 24 Eylül 2021 - 15:02:18 63 Gösterim 0 Yorum

Bütün oyun scriptlerinizde kullanacağınız değerleri tek bir script dosyasında tutabilirsiniz. bunun için yapmanız gereken şey sabit oluşturacağınız script dosyasındaki değişken veya dizilere statik özelliği vermeniz. Mesela para miktarı, araştırma puanı gibi oyunun başında belli olacak şeyleri bu sabitlerde toplayabilir yönetmesini kolaylaştırabilirsiniz.

public class sabitler : MonoBehaviour
{

    public static float Gelir;

    public static int Arastirma;


    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        Gelir =  500000;
        Arastirma =15000;

       
       

    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
    }
}

Burada 2 adet sabit değişken oluşturdum. Gelir ve Araştırma puanı. Başlangıç değerlerini de belirledim. İstediğim an bu değerleri değiştirebilirim ve tüm oyunda bu değişiklikler gerçekleşir. Ayrıca burada oluşturduğum sabitlerin değerini tüm oyun içerisinde kullanabilir, azaltabilir, yükseltebilirim. Şimdi farklı bir script dosyasına bu sabiti çağıralım.

public class magaza : MonoBehaviour
{

 void Start()
    {

    sabitler.Gelir +=10;
    }

}

Oyun çalıştığı anda sabitler isimli script dosyamın içerisinde yer alan Gelir değişkenine 10 birim ekleme yapacaktır. Çağırma işlemi yaparken static değişkenleri başına script dosyasının adını koyuyoruz ardından nokta koyup değişken ismi yazıyoruz.

Yorum Yapılmamış

Bu yazıya henüz bir yorum yapılmamış, hemen bir tane yapmak ister misin ?

Yorum Yapın