Unity C# Etiket Atanmış Nesneyi Bulma ve Gizleme/Gösterme (C Sharp)

C# 24 Eylül 2021 - 14:53:10 62 Gösterim 0 Yorum

Unity ile oyun kodlarken bazı nesnelerin etkileşim sonucu veya zamana göre kaybolmasını veya gözükmesini sağlayabilirsiniz. Bunu panelde betimlemek yerin etiket ile yaptırabilmenizde mümkün. İlk olarak gözükmesini veya gizlenmesini istediğiniz nesneler için bir etiket oluşturalım.

Bunun için bir obje seçelim ve Inspector panelinde Tag oluşturup atayalım. Daha sonra gizmele veya gösterme işlemini yapacağımız alana kodumuzu ekleyelim.

GameObject.FindGameObjectWithTag("gizlebuton").SetActive(false);

Bu kod gizlebuton isimli etiketi barındıran oyun objesini gizleycektir.

GameObject.FindGameObjectWithTag("gizlebuton").SetActive(true);

Bu kod ise gizlebuton isimli etiketi barındıran oyun objesini gösterecektir.

Yorum Yapılmamış

Bu yazıya henüz bir yorum yapılmamış, hemen bir tane yapmak ister misin ?

Yorum Yapın