Unity Bir Text Alanına Veri Yazdırma C#

C# 26 Şubat 2021 - 23:15:43 207 Gösterim 0 Yorum

Unity bir sahnede yer alan Text alanına nasıl veri yazdırabilirim? sorusu ile karşı karşıyaysanız bu içerik size yardımcı olacak. Örneğin bir can miktarını, zamanı, para gibi değişkenleri otomatik olarak oyun esnasında güncelleyip ilgili Text alanına girmek isteyebilirsiniz.

İlk olarak basit bir canvas ve text oluşturalım. Daha sonra bir C# script dosyası oluşturup açalım.

using UnityEngine.UI;

İlk olarak Text elemanını çağırabilmek için UnityEngine.UI'yi script dosyamıza dahil edelim. Ardından public olarak bir text alanı oluşturalım. Bu alanı MonoBehaviour sınıfının içerisinde oluşturacağız.

public Text Degisenyazi;

Degisanyazi isimli bir text alanını oluşturduk. Şimdi bu script dosyamızı kaydedip Canvasa dahil edelim.

Resimde gördüğünüz üzere Degisanyazi isimli text alanımız oluştu. Burada değişmesini istediğimiz Texti buraya sürükleyip bırakıyoruz.

Sürükleyip bıraktıktan sonra tekrar script dosyamıza dönelim ve ne yazdırmak istiyorsak onu yazdıralım.

Degisenyazi.text = "KazımUSLU.COM.TR";

Bu kodumuzu Start() fonksiyonunun içerisine yazdığımızda veya Update() fonksiyonumuza dahil ettiğimizde Text Alanının içerisinde gözükecektir.

Gördüğünüz gibi metin oyun ekranımıza geldi. Şimdi eğer bir int, float değer yazdırmak istediğinizde kızarmaması için iki yöntem mevcut.

Bu veri tiplerini Stringe çevirmeniz gerekir. Bunuda hemen aşağıdaki herhangi bir yöntem ile yapabilirsiniz.

//Veri tipini Stringe çevirme
Degisenyazi.text = 3+"";

//Method ile çevirme;
Degisenyazi.text = 3.ToString();

Tüm script dosyasında gösterelim tekrardan.

using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using UnityEngine.UI;

public class textegitimi : MonoBehaviour
{

    public Text Degisenyazi;

    // Start is called before the first frame update
    void Start()
    {
        //Veri tipini Stringe çevirme
        Degisenyazi.text = 3+"";

        //Method ile çevirme;
        Degisenyazi.text = 3.ToString();
        
    }

    // Update is called once per frame
    void Update()
    {
        
    }
}

Böylece Unity üzerinde bir text alanını istediğimiz gibi script koduyla istediğimiz veriyi girebildik. Diğer faydalı içeriklerde görüşmek dileğimle.

Yorumlar (0)

Bu yazıya henüz bir yorum yapılmamış, hemen bir tane yapmak ister misin ?

Yorum Yapın