KabuTalism: Para Babası Mağaza Listesi ve Oyun Yapısı

İş Hayatı 30 Temmuz 2022 - 23:07:15 66 Gösterim 0 Yorum

Üzerinde çalıştığım oyun projemi şekillendirmeye devam ediyorum. Geçenlerde tam da burada bahsetmiştim :) Bussines Idle Tycoon tarzında bir oyun geliştirdiğimi.. Şimdi biraz detaylardan bahsedelim.

Oyunu test ederken gözlerimin acıdığını hissettim :) Bu nedenle oyuncuya keyif verecek bir iş yapalım derken gözlerini bozmayalım dedim ve DARK - Light Tema kodladım.

Bu arada oyunun ismi Kabutalism. Kapitalism neden değil? Firmamızın adı KABU GAMES. Marka Tescilini gerçekleştirdik ve geliştireceğimiz oyunlara firma ismini iliştireceğiz :)

Resimde gördüğünüz gibi işletme listesinin üstünde yer alan bir buton aracılığı ile oyunun ekran rengi koyu veya açık renk olarak değişiyor. Resimde dikkatinizi çeken bir şey daha olmalı :) Evet oyun hem İngilizce hem de Türkçe.. 

Ve görev sistemi. İşletme sisteminin en alt kısmına iliştirdiğim ufak UI oyun esnasında bir takım görevler sunarak oyuncunun gelişimine katkı sağlıyor.

İşletme sayımız şuan için 60. Yayınlanacağı zamana kadar 100 civarına ulaşacak. Hal böyle olurken 100 işletmeyi direkt olarak açık oyuncuya sunmak kafa karıştıracağı için Levele göre kilitleme yaptım. Böylece oyuncu, Görevlerden ve Level atladığında elde edeceği anahtarlar ile yeni işletmelerin kilidini açabilecek.

Bazı işletmelerde ise Ödüllü Geçiş Reklamı sistemi kullandım. Böylece oyuncu bu işletmelerin kilidini açmak için herhangi bir anahtara gerek duymadan video reklam izleyerek o işletmenin kilidini kaldırabilecek. İşletmelerde kademeli bir gelişim sistemi uyguladım. İşletme satın alarak o işletmenin tanımlı geliri kadar gelir elde edebilirsiniz tabiki yine tanımlı iş süresi sonunda. İşletme geliştirmesi yaparak bu gelire ek gelir eklemek mümkün.

Kademeli sistemden bahsedeyim biraz.

Geliştirme maksimum 100 level, İşletme satın alma ise maksimum 200 olarak ayarladım. Geliştirme 10 seviyede işletmenin dışındaki çizginin rengi değişecek ve başlangıçta siyah olan çizgi yeşile dönecek. 20. seviye geliştirmeye sahip bir işletme ise yeşilden mavi renkli bir dış çizgiye sahip olacak. 50 seviye olduğunda sarı çizgi ve 100 seviye olduğunda 1 adet taç ve turuncu bir çizgiye sahip olacak.

Sadece renk değil, 0.10 ile 1 kat arası gelire etkisi, kazanılan her taç için araştırmaya +3 puan getiri sağlayacak.

İşletme sayısı arttıkça işletmenin kazanması için gerekli süre azalacak yine kademeli olarak. 25 işletme olduğunda 0,10, 200 işletme olduğunda 0,75 oranında bir azalma sağlayacak şekilde kodladım.

İşletme geliştirmesi için araştırma puanına ihtiyaç duyacak oyuncu. 1-10 level arası 3 saniyede bir olmak üzere 1 ile oyuncu leveli arasında rastgele bir araştırma puanı oyuncuya eklenecek. 10-20 level arasında ise bu süre 2 saniyeye düşecek. 20 levelden sonra ise 1 saniyede araştırma puanı elde etmeye başlayacak oyuncu.

Ayrıca işletme levellerine göre başlangıç 0.05 olmak kaydı ile artan bir çarpan sistemi uyguladım. Yani 100 birim fiyata satın aldığınızda bir işletmeyi 5.seviye bir işletme ise 0.10 civarında bir fiyat artışı olacak bir sonraki satın alma veya geliştirme işleminde. Level XP olayıda yine buna benzer bir çarpana dayalı. Level atlamak için gerekli XP miktarlarını yüksek tuttum sonuçta başlangıçta gelişimi kolay bir oyun olmasını istemiyorum. Ayrıca oyuncu her level atladığında onu karşılayan bir ödül ekranı çıkacak ve anahtar, araştırma puanı, para gibi bir takım ödüller kazanabilecek oyuncu.

Yakın zamanda Google Play üzerinden sessiz sedasız yanına süreceğim. Daha sonra websitelerim üzerinden tanıtımını yaparım.

Kalın sağlıcakla!

Yorum Yapılmamış

Bu yazıya henüz bir yorum yapılmamış, hemen bir tane yapmak ister misin ?

Yorum Yapın