Kabutalism Idle Tycoon: Mağaza Yapıları

İş Hayatı 13 Haziran 2022 - 20:57:28 37 Gösterim 0 Yorum

Geçenlerde script yazarken ara verdiğim ve elimde bir iş kalmadığı için devam ettiğim Android oyunu hakkında biraz detay vereyim dedim. Marka tescilini gerçekleştirdim. 3 oyun projem var. Başlangıçta sermaye ayırmadan yapmaya çalışıp, kazandıkça sermayeyi diğer 2 projelerime ayıracağım için grafik ve karakter ücreti olmaması açısından böyle bir kategori seçtim.

Aslında mantıken bir simülasyon oyunundan çok daha meşakatli bir iş Idle Tycoon yazmak. Sonuçta bir karaktere hareket tanımlayıp, assetleri oluşturduktan sonra simülasyon oyunu neredeyse bitiyor. Fakat Idle öyle değil. Şöyle detaylandırmak gerekirse oyuncuya verecek birşeyin yoksa neden oynayacak! Bu nedenden dolayı detay aklına geldikçe ekliyorsun. Normal bir idle oyunu tıklamaya bağlı olarak elde edilen geliri tıkladığın şeyi yükseltip daha çok tıklamak üzerine kurmalısın.

Ben bu projemde bunu bu şekilde tasarlamak yerine biraz daha oyuncunun kafasını karıştıracak ve detaylandıracak şeyler üzerine kurgulamayı seçtim.

Detaylandırmak için birçok şey aklıma geldi. Çoğunu da oyuna ekledim. İlk yola çıktığımda sadece belli kategorilerde işletmeler oluşturup zaman geçtikçe para kazandırıp, oyuncu kazandığı para ile yeni işletmeler alması üzerine kuruluydu aklımdaki fikir. Ama değiştirdim.

Bir Mağaza Prefabı oluşturdum. Daha sonra ScriptableObject sistemi üzerinden işletme, tür ve ürün oluşturmasını gerçekleştirdim. Bu oyuna istediğim kadar işletme türü, işletme tipi veya ürün ekleyebilmeme olanak sağladı.

Panellerimi de işletme türlerine göre ayarlayınca oyunun iskeleti çıktı. Yapım şu şekilde. Dükkan, gerekli ürünler tedarik edildiğinde üretip karşılığında para kazandıracak. Örneğin Kafeterya, dönerci gibi. Üretim, çiftlik, tarla veya maden gibi kaynak ürün hammadde üretecek. Diğer işletmelere fabrika, mağaza, dükkan türlerindeki işletmelere gönderecek bu ürünleri. Fabrika, adı üstünde aldığı hammaddeyi işleyerek ara mamül veya mamül üretecek.Üretiklerini mağaza veya dükkana taşıyacak oradanda satışı gerçekleştirip gelir ede edecek. Mağaza ise dükkan veya üretim yerlerinden aldığı mamül veya ara mamülü satıp gelir elde edecek. Hizmet türü ise herhangi bir ürün satmadan hizmet satacak.

Örneğin bir Kafeterya için çay, şeker gibi ürünlere ihtiyaç var değil mi? Çay için bir bahçe kurmak ve çay üretmek, şeker için çiftlik kurup şeker üretmek gerekecek. Bu iki işletmeyi Kafeterya'ya bağladığımızda üretilen malzemeleri paraya çevirmiş olacağız.

Eklediğim bu özellik sayesinde 2 yeni özellik oyuna dahil olmuş oldu. Oyunu ilk planladığımda yeni mağaza satın al ve tecrübe geliştir üzerine kurgulamıştım. Şimdi ise gelen ürünlerin tutulacağı bir depo gerekli ve ürettiklerini diğer işletmeye nakletmek için bir nakliye sistemine. Oyunun oynanma süresini uzatacak özellik olarak görüyorum.

Oyuna yeni bir işletme ekleyeceğimde sol paneli doldurup bunu kolayca gerçekleştirebiliyorum:) Gelişmeleri buradan yazmaya devam edeceğim.

Yorum Yapılmamış

Bu yazıya henüz bir yorum yapılmamış, hemen bir tane yapmak ister misin ?

Yorum Yapın